Co warto wiedzieć o bezobsługowych bojlerach Ermet?

Ermet to polski producent bojlerów, który sukcesywnie buduje swoją markę na europejskim rynku. Przełomem dla firmy okazało się wprowadzenie do sprzedaży całkowicie bezobsługowych bojlerów, budzących zainteresowanie zarówno wśród nabywców indywidualnych, jak i firm. Technologia polskiego producenta całkowicie zmienia myślenie o bojlerach, ponieważ mówimy tutaj o zasobnikach na C.W.U. niewymagających praktycznie żadnych czynności serwisowych ani dodatkowych wydatków eksploatacyjnych. Sprawdź, czym wyróżniają się bezobsługowe bojlery Ermet i dlaczego warto brać je pod uwagę na etapie wyposażania kotłowni.

Bezobsługowy bojler – co to właściwie oznacza?

Zacznijmy od wyjaśnienia, że standardowy bojler na ciepłą wodę użytkową jest wyposażony w niepozorny, wkręcany element – to anoda magnezowa. Jej zadaniem jest przeciwdziałanie zjawisku korozji, dzięki czemu bojler nie rdzewieje od środka. Problem polega na tym, że trwałość anody jest bardzo ograniczona – szacuje się ją na około rok. Dłużej wytrzyma anoda tytanowa, tyle że jest znacznie droższa.

Nie każdy nabywca bojlera zdaje sobie sprawę z tego, że producent w zapisach gwarancyjnych umieszcza informację o obowiązku wymiany anody magnezowej co 12 miesięcy. Jeśli o tym zapomnimy lub to zbagatelizujemy, to automatycznie tracimy gwarancję na zasobnik.

To warto wiedzieć

Standardowa anoda magnezowa kosztuje około 100 złotych i ten wydatek trzeba ponosić co roku! Anoda tytanowa jest około dwukrotnie droższa.

Widać zatem wyraźnie, że koszty użytkowania standardowego bojlera mogą być odczuwalne, nie wspominając już o tym, że nie wszyscy zdecydują się na samodzielną wymianę anody, dlatego może tutaj dojść jeszcze wydatek na usługę hydraulika.

Z anodą magnezową jest związany jeszcze jeden problem, którego doświadczają przede wszystkim osoby korzystające z wody czerpanej z własnego ujęcia. Otóż może ona powodować wydzielanie nieprzyjemnego zapachu wody, przypominającego odór zgniłego jaja. Wszystko przez to, że w kontakcie z anodą w wodzie studziennej wytrąca się siarkowodór. Można to wyeliminować dopiero poprzez zastosowanie anody tytanowej lub… całkowite pozbycie się anody (ale wówczas ryzykujemy korozją bojlera).

Problemy związane z anodą magnezową nie występują w bojlerach Ermet. Dlaczego? Ponieważ jej w nich nie ma. Producent zastosował tutaj zupełnie inne rozwiązanie polegające na użyciu technologii żywicowania EPIDIANEM. Jest to atestowana i odporna na pęknięcia powłoka, która zapewnia nawet do 15 lat ochrony przed korozją. Żadna anoda nie jest zatem potrzebna. I właśnie to decyduje o bezobsługowości bojlerów polskiej firmy Ermet.

Bardzo wysoka jakość wykonania

Bojler powinno się kupować z myślą o tym, że będziemy go użytkować przez wiele lat – ewentualna wymiana tego elementu wyposażenia kotłowni zawsze jest kłopotliwa i kosztowna. Rozsądnie będzie zatem postawić na produkt wysokiej klasy, a do tej kategorii zaliczymy właśnie bojlery Ermet.

O ich jakości najlepiej świadczy fakt, iż producent udziela na swoje modele dwupłaszczowe 5-letniej gwarancji. Co ważne, jest to gwarancja bezsporna. Oznacza to, że w razie wystąpienia jakiejś awarii, pojawienia się korozji czy wycieku producent rozwiązuje sprawę na korzyść klienta, nie wnikając, w jaki sposób doszło do uszkodzenia bojlera.

Jakie bojlery znajdziesz w ofercie Ermet?

Ermet oferuje bojlery pionowe (stojące), jak i poziome (podwieszane). Przy okazji zajrzyj do naszego artykułu, w którym porównaliśmy oba te rozwiązania ze sobą, wymieniając zarówno ich wady, jak i zalety.

W ofercie polskiego producenta znajdziesz najwydajniejsze bojlery dwupłaszczowe, jak i z klasyczną wężownicą (w tym podwójną), w bardzo szerokim wyborze pojemności. Bojlery Ermet mogą współpracować z dowolnym źródłem ciepła, w tym kolektorami słonecznymi.

Bezobsługowe bojlery Ermet są dostępne w ofercie sklep-hydros.pl, gdzie możesz także skorzystać z bezpłatnego doradztwa w zakresie doboru odpowiedniego bojlera.

Więcej w tym dziale Zobacz wszystkie

Na naszej stronie korzystamy z plików cookies w celu spersonalizowania reklam, więcej informacji.